Recruitmentproces optimaliseren
IDH is de afgelopen jaren gegroeid van een startup naar een professionele organisatie. Met de ambitie om te groeien is het essentieel om het recruitmentproces te optimaliseren en te focussen op employer branding.
onze projecten
uw succes
onze kennis uw groei
Ambitie om te groeien
IDH is een internationale non-profit organisatie. IDH staat in het teken van netwerken en bruggen bouwen tussen kleine boeren in onwikkelingslanden, grote bedrijven en andere organisaties in de publieke en private sector om de handel duurzaam te maken. Zij zijn de afgelopen jaren gegroeid van een startup naar een professionele organisatie met hoog opgeleide medewerkers over de hele wereld. Met deze ambitie om te groeien is het essentieel om het recruitmentproces optimaal in te richten en te focussen op employer branding.
Om IDH te helpen met het verwezelijken van dit doel, heeft REEF de expertise van professional Annicka van Erp ingezet. Annicka heeft bij internationale organisaties kennis van het vak opgedaan. Daarnaast is zij enorm gedreven en weet zij als volwaardig gespekspartner haar inzichten, met betrekking tot recruitment, te delen.
Het project
Allereerst is het project zorgvuldig geïnventariseerd; wat is de vraag? Wat zijn de randvoorwaarden en middelen van IDH waarbinnen het project opgepakt en uitgevoerd kan worden? Een aantal belangrijke punten kwamen tijdens deze inventarisatie aan het licht; IDH is een internationale organisatie en richt zich op 40 landen. Hoe zorg je in dit geval voor een effectieve en efficiënte arbeidsmarktcommunicatie? Genoeg stof voor Annicka om over na te denken en haar expertise daar op los te laten.
Lees meer over hoe wij projecten inventariserenonze mensen uw resultaat
Uitvoering van het project
Op dit moment is zij bezig met het neerzetten van IDH in de arbeidsmarkt en het gehele recruitmentproces wereldwijd. Hiervoor heeft ze onder andere een nieuwe carrière pagina gebouwd. Een opvallende verandering is, dat de professionals aan het woord komen met quotes en een foto. De oude site van IDH droeg niet voldoende bij aan de employer branding. Inmiddels is dankzij deze verbetering het aantal pagina-bezoekers twee keer zo hoog geworden.
Daarnaast is Annicka bezig met een nieuwe manier van werven op te stellen; er dient een verbeterslag gemaakt te worden en de organisatie moet op zoek naar mogelijkheden om nieuw talent aan te trekken én te behouden. Eén van de oplossingen hiervoor is een professionele LinkedIn- pagina om de zichtbaarheid te vergroten.
Vergelijkbare projecten en vacatures
- Vacature
- Voltijd
- € 2500 - € 3500
- Vacature
- Voltijd
- € 2500 - € 4000
- Vacature
- Voltijd
- € 4000 - € 5000
- Vacature
- Voltijd
- € 3000 - € 4000
Meer informatie
Vragen over deze case? Of benieuwd naar de oplossingen die REEF uw organisatie kan bieden? Neem contact op met Ingrid Oerlemans.
Ingrid Oerlemans
teammanager Personeel en Organisatie, Finance and Control